If i were a boy. .

Om du hade varit en tår i mitt öga, hade jag aldrig gråtit vill inte förlora dig. .

Helg och det är dag lördag, bal nästa vecka och studenten veckan efter jag fattar verkligen inte. Jag går ut skolan aldrig mera en morgon i augusti när skolstarten för alla elever är och inte jag är inräknad. Har ju gått i skolan nu sen förskolan och nu är dagen kommen som man längtat efter och pratat om : "Fan va gött det ska bli att sluta skolan" . Men egentligen är det verkligen så sköönt? Jag hade lätt kunnat gå ett år till för att få vara med mina vänner och ha goa skoldagar som är slappa. Jag menar ja har inte riktigt tagit klivet ut i vuxen livet än, har inte fått något sommar jobb och kommer få söka för fullt till hösten. Men vad ska man jobba med? Vad vill ja bli? Det är så mycket frågor och än så länge så lite svar. . Vart kommer pengarna rulla in ifrån? Inga mer studiebidrag efter juni, shit . . Årskurs 3 har gått som karusellen kanonen på liseberg. Alldeles för fort har inte ens hunnit blinka och nu står jag här med 2 veckor kvar av skola i hela mitt liv. Det kändes som igår att vi började 1:an och jag kände inte någon i min klass. . Sen gick det bara så fort och redan i höstas beställde vi studentmössor. Nu har jag den i min hand min vita klänning och skor. Sen har ja balklänning i garderoben med skor, allt ska användas allt ska firas!

Om jag hade fått bestämma mitt val till gymnasiet nu hade jag absolut inte valt Hotell&Resturang, hade nog tagit måleri,handell och service eller något annat. För att stå och laga mat dagarna långa är inte riktigt min grej. Men vad ska ja säga man var 15 år och skulle bestämma sin framtid, nu fyller jag snart 19 och vet lite vad ja tycker om.

Jag undrar hur många personer som verkligen är super nöjda med sitt val i gymnasiet, känns typ som att 2-5 elever av varje klass jobbar med det i dagens läge beroende på linje. Jag vill iallafall hitta ett super bra jobb som ja verkligen trivs på och känner varje morgon: "kul det ska bli och gå till jobbet".


Lördag dagen med ett stor L som i mitt namn Linnéa, vad händer?
Btw, älskar att vara moster för Mio min prins "polis" du har gjort att ja är lycklig!




Kommentarer
Postat av: Melinda

Ni é så söta ihop <3

2010-05-30 @ 21:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0